Hete hectische start - Reisverslag uit Bologna, Italië van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu Hete hectische start - Reisverslag uit Bologna, Italië van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu

Hete hectische start

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 Juli 2022 | Italië, Bologna

Oorverdovende krekels, Italiaanse muziek en kwetterende Italianen die voor een muur van geluid om mij heen vormen. Voeg daarbij de hitte en de geuren van sterke koffie, parklucht van bomen en de bekende zeeplucht. Wonderlijk genoeg ruik ik hier steeds dezelfde zeep die de mannen in Griekenland gebruiken.

Schone mensen blijkbaar. Al snap ik wel dat je vaak onder de douche duikt. Met 42 gr. ben je na een half uur doorweekt.

Mijn aankomst na eindeloze rijen op Eindhoven,vertrekstress maar verder korte vlucht zonder vertraging was hectisch.

De sneltrein naar centrum bleek uitgevallen. Honderden mensen probeerden zich in taxi's en bussen te wurmen. Ik sloot alweer aan in een rij, maar nu in bloedhitte en zonder schaduw.

Op zo'n moment denk ik wel wat doe ik mezelf in godsnaam aan?- ik voel een soort van jetlag. Lijkt alsof ik nooit meer ergens zal komen. Het Italiaans lijkt buitenaardse taal, en ik de grote outsider. Toen ik eenmaal in centrum was, bleek de volgende bus naar logeeradres onvindbaar. Na heel veel dwalen kwam ik uiteindelijk wel aan. Ongeveer gekookt en doodop. Maar mijn kamer bleek koel met airco, water en sap stonden klaar.

Ik dook 2 uur onder met douche, airco en op bed liggen.

Langzamerhand was de stress genoeg geminderd om een kijkje in de buurt te gaan nemen en wat te eten te zoeken. Nu zat alles mee(ik had natuurlijk mijn voorwerk goed gedaan) Het bleek gezellige veilige buurt met pizzeria onder mijn appartementengebouw.

Parkje aan overkant met ijstent en terras vol families. Ik liet mij bij pizzeria neerzakken en bestelde veel teveel eten.

De temperatuur in de avond is te doen, maar nog steeds warm. Voordeel is dat je gedwongen wordt om het heel rustig aan te doen. Rond 7 uur in de ochtend is het eigenlijk het lekkerst.

Ondertussen heb ik al heel Bologna doorkruist. Dwalen is nu leuk geworden. Steeds andere mooie plekjes en straatjes. Mijn favoriet is dus het park. Een soort Italiaans "centralpark". Je kan er in schaduw heerlijke cappuccino drinken, en op die 1.50 euro uren blijven zitten.

Ik verblijf nu in het Student Hotel waar ze ook zwembad hebben. De naam zegt niet alles, want hoewel het jong en hip klinkt, (en er ook zo uitziet) ben ik niet eens de oudste...

Door steeds op ander adres te zijn leer ik andere wijken van de stad kennen. Dat leek in Nederland van te voren goed plan. Nu eenmaal hier in de hitte blijkt een verhuizing nog hele operatie. Voordeel is wel dat ik nu de busverbindingen begin te begrijpen en hoewel ik soms nog in verkeerde bus stap, ik toch binnen half uur weer terug ben.

Als ik mij erg gekookt voel, duik ik 1 van de airco winkels in, of bekijk in een supermarkt alle andere etenswaren. Een geliefde reisbezigheid[e-1f609]. Ook snuffel ik dan aan alle zeepjes. Op zoek naar die ene lucht die ik overal op straat ruik- nog niet gevonden...

Dinsdag reis ik met trein door naar Salzburg. Tenminste als alles goed gaat. Mijn ticket schijnt niet meer te kloppen omdat er een trein uitgevallen is. Pogingen om de boel om te zetten zijn nog niet gelukt. Enfin, wordt vervolgd....


  • 23 Juli 2022 - 13:43

    Danigolf@hotmail.com:

    Haha travel
    granny! Leuk gevonden

  • 24 Juli 2022 - 17:12

    Martine:

    Dank je wel Mandy voor je verslag met foto s. Heerlijk om je zo te kunnen volgen en belevenissen te lezen. Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 25 Juli 2022 - 10:51

    Hieke:

    Een heerlijk verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 26 Juni 2022
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 3233

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 24 Maart 2023

Tussendoortje Italië..

10 December 2022 - 20 Januari 2023

Winter ontsnapping richting zuiden...

20 Juli 2022 - 05 September 2022

Rondje Europa

Landen bezocht: