De reiscirkel is rond, 62 gehaald.... - Reisverslag uit Néa Mákri, Griekenland van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu De reiscirkel is rond, 62 gehaald.... - Reisverslag uit Néa Mákri, Griekenland van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu

De reiscirkel is rond, 62 gehaald....

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 September 2022 | Griekenland, Néa Mákri

In een groene tuin met weer oorverdovende krekels zit ik bij het zwembad.

Nog naar net met boot van Andros aangekomen. Taxi stond ons op te wachten. Toen ik hotel had geboekt had ik mij niet gerealiseerd dat het toch nog een eindje rijden was. Ook naar het vliegveld morgen.

Maar we moeten morgen nog hele dag zoet brengen, dus dan is een hotel met zwembad en zee wel fijn. We vliegen in de avond.

Arvin en de jongetjes videobelden net. Ze waren eikeltjes aan het rapen, wat ondanks het mooie weer van Nederland wel een soort herfstige sfeer geeft.

Tijd om afscheid te nemen van deze reiszomer.

Niet zo leuk een oma die alsmaar op reis is, en alleen via een scherm te zien is. Ben ook benieuwd naar Milou en alle nieuwe ontwikkelingen.

Even thuis op een andere manier door de tijd reizen. Nu ook wel een beetje klaar met alle verschillende logeeradressen.

Eigenlijk leek het vloeiend en vanzelf te gaan. Met op Syros al die aardige en gastvrije eigenaren die ons kostenloos overal naar toe vervoerden. Een eiland waar je ook al was het klein, prima een week op verschillende plekken kon vertoeven.

Er volgde op 31 aug een eindeloze tocht in de avond op een soort vrachtboot. Ik vroeg mij al af hoe je 3 uur kon varen voor 7.50.

Maar het was de enige verbinding die naar Andros ging. Het leek mij leuk om in de eeuwenoude stad Andros mijn 62 ste te vieren.

Dat werd een heerlijk ontspannen Griekse verjaardag in Andros stad. Met een heel mooi uitzicht, etentjes en een schattig traditioneel huisje.

Voelde alsof we er even woonden, zoals gewoonlijk weer omringt door

talloze katten.

Je raakt bijna dan gewend aan dat alles wel goed komt.

Gisteren echter kwamen we voor onze laatste overnachting op Andros aan bij hotel die onze boeking niet kon vinden. Ik bedacht al dat ze een waardeloze administratie hadden, toen bleek dat ik zelf een reservering had gemaakt voor 3 september 2023, en ook al betaald. Dit kan op het lijstje van miskleunen die door de jaren al aardig oplopen. Een gemiste vliegreis omdat we een dag te laat ons pas realiseerde dat we ons in datum hadden vergist, een huurauto in verkeerde maand geboekt.

Enfin dingen waarvan je denkt - hoe kan zoiets er nu doorglippen. Uiteindelijk zijn het wel de situaties waardoor je onverwachte dingen meemaakt. Grieken blijken gewend dat mensen domme dingen doen. Gaan bellen en regelen dan onderling wat. We kwamen op ander adres terecht. Wel weer een mooi zee uitzicht, en ontbijt voor dezelfde prijs. Werd onderling verrekend. Opeens dus nog een avond en ochtend in Batsi. Terugkijkend lijkt mijn rondje Europa niet alleen volbracht, maar ook een goed begin van een andere tijd. Ik droomde deze zomer nog veelvuldig over school. Klassen en groepen die ik moest bemannen(waarna ik dan opgelucht wakker werd) Wonderlijk genoeg ook helemaal niet ziek geweest.

Nu het laatste stukje nog naar huis, en schakelen naar Nederlandse sferen.

Ik vond nog toepasselijk gedichtje van Toon Hermans:

Ik heb gezocht, gevonden en verloren

En weer opnieuw gezocht tot ik het weer vond

Een mens wordt zoveel meer, dan eens geboren

En voor wie zoekt is op 'n dag de cirkel rond....


  • 04 September 2022 - 23:06

    Dana:

    Wat een mooie memoire! Het mooie van veel miskleunen maken is dat je uit ervaring op leert vertrouwen dat het ook wel weer goedkomt. Soms niet zoals je denkt, maar uiteindelijk komt er altijd wel weer een oplossing. Dit was een mooie reis om los te komen van je werklevem. Ben heel benieuwd hoe de nieuwe fase je gaat bevallen... Goede reis en veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Néa Mákri

Mandy

Actief sinds 26 Juni 2022
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 3201

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 24 Maart 2023

Tussendoortje Italië..

10 December 2022 - 20 Januari 2023

Winter ontsnapping richting zuiden...

20 Juli 2022 - 05 September 2022

Rondje Europa

Landen bezocht: