Slow living, mediteren op zijn Grieks... - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu Slow living, mediteren op zijn Grieks... - Reisverslag uit Artémida, Griekenland van Mandy Krogt - WaarBenJij.nu

Slow living, mediteren op zijn Grieks...

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 Augustus 2022 | Griekenland, Artémida

Omringd door katten en krekels "woon" ik even in een oud huisje met soort omheinde binnenplaats /tuin. Zodra ik mijn deur opendoe springen er 3 katten luid mauwend op. Doet mij natuurlijk aan mijn katten thuis denken. Al zijn deze broodmager, uitgehongerd en 1 bovendien zwanger. Ik heb maar kattenbrokjes gekocht, en deel verder mijn eten met ze. Na een tijdje in je eentje verander je vanzelf in een kattenvrouwtje[e-1f609]. Maar eigenlijk is het prima te doen dat ronddobberen in je eentje. Soms letterlijk in zwembaden en in de bijna warme zee. Ik heb veel boeken, om te lezen en luisteren, podcasts, en schrijf een beetje. Verder mijmer ik, en kijk mensen en maak wandelingen

Lijkt wel een soort van mediteren- maar dan zonder stil te hoeven zitten op een matje. Je zakt vanzelf in een vibe waardoor de uren verglijden en je hoofd leeg raakt. Heel Grieks volgens mij, want Grieken lijken met gemak zo hun dagen door te brengen met eindeloze uren zitten op het strand, eten, of ook langzaam wandelen langs het strand. Na 8 dagen camping ben ik per boot weer teruggegaan naar Artimeda. Erg langzame manier van reizen. Over een kleine afstand doe je al snel 2 uur met gigantische veerboot, die grappig genoeg fast ferry heet. Maar het is fijn om aan dek te zijn en naar de golven te kijken.

Iedere keer weer opgelucht dat je de chaos van het aan boord gaan hebt overleefd.

Ik kom aan het einde van mijn reis weer terug op Andros- het bleek dat mijn geplande reis naar Syros volgende week geen directe verbinding heeft met Rafina - de haven hier bij Athene.

Het is dus nog beetje een puzzel als je eilandhopping op eigen houtje doet. Voordat je het weet zit je ergens vast, en kan je vliegtuig missen als je weinig tijd hebt.

Nu gaan we komende 2 weken naar Tinos, Syros, en Andros. Lijkt veel, maar aangezien alles slow-slow gaat, prima te doen. Aiso stapt zoals gewoonlijk blanco zijn vakantie in, en maakt zich alleen druk over de eventuele auto's die te huur zijn...

Hier in Artimeda(6 km van luchthaven)orden ik weer even mijn bagage, doe de was. Bedenk zoals gewoonlijk dat ik het met helft van kleding ook had gered. Maar dat ben ik volgende zomer vast weer vergeten. Campingleven was minimalistisch- ook qua prijs- 128 euro voor 8 dagen huurtent.

Na vorige keer met Emmeline zag ik nu andere kant van Andros. We kregen toen het idee dat het echt eiland voor rijke Grieken was, met sjieke en dure plekken. Je betaalt al 50 euro voor bootretour.

Hier aan het vasteland komen de Atheners bij de kust uitpuffen. Met Nederlandse ogen zou je het als 1 van de lelijkste badplaatsen/stranden kunnen betitelen. Wat rommelig en slordig. Wel een strand waar je 2 km door zee kan lopen- wat ik net gedaan heb. Maar strandtenten zijn wat vreemd en oud. Je kan er goedkoop eten en uren op 1 drankje blijven hangen.

Iedereen zakt gewoon neer met eigen stoeltjes en kleedjes. Opvallend oeroude mensen in alle vormen en maten in badpakken en broeken die je doen verwonderen waar ze die vandaan hebben.

Met ondersteuning, of stok gaan ze de zee in.

Temidden van die Griekse families bedenk je dat het een fijnere manier van oud worden zal zijn. Ze genieten van de zomer, zitten niet opgesloten in huizen omdat het buiten te warm is, en hun familie naar het strand is. Maar wie weet vul ik het te rooskleurig in. Denken die oude mensen juist- vreselijk moet ik alweer mee[e-1f609]

Ik droom nog even verder, verplaats morgen naar plek waar Aiso zal aankomen in de avond (wordt opgepikt en bij mijn huisje gebracht)

Vervolg volgende week....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Artémida

Mandy

Actief sinds 26 Juni 2022
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3198

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 24 Maart 2023

Tussendoortje Italië..

10 December 2022 - 20 Januari 2023

Winter ontsnapping richting zuiden...

20 Juli 2022 - 05 September 2022

Rondje Europa

Landen bezocht: